Marketing Automation är ett digitalt verktyg som kan revolutionera din marknadsföring och ta den till nästa nivå. När du kan skicka rätt budskap till rätt kund vid de rätta tillfällena kan du åstadkomma underverk. Det bästa av allt är att du med verktyget Marketing Automation kan automatisera alla aktiviteter som SMS-utskick och e-postmarknadsföring.
I och med att digitaliseringen har gått i en rasande fart har det kommit flera olika tekniska lösningar som kan hjälpa företag att utveckla marknadsföring. En sådan teknik är Marketing Automation, läs mer om vad marketing automation är för att dra nytta av den nya tekniken. Marketing Automation är en förprogrammerad process som gör att du som företagare kan automatisera marknadsföringen på ett enastående sätt. Det är helt enkelt möjligt att leverera personanpassad marknadsföring helt automatiskt. Tekniken sköter jobbet åt dig.
Du kan göra många olika saker med Marketing Automation. Det är möjligt att bland annat skicka automatiserade budskap via:
- SMS
- Landningssidor
- Sociala medier
- E-post
Maximera resultaten med automatiska utskick
Det finns väldigt många fördelar med att automatisera den digitala marknadsföringen och väldigt få nackdelar. Genom att automatisera vissa processer kring marknadsföring är det möjligt att faktiskt spara tid, öka effektiviteten och ta vara på möjligheterna som automatiseringen leder till. Det bästa är att verktyget finns på svenska och engelska. Tanken med Marketing Automation är att företag ska kunna maximera sina resultat på ett enkelt sätt. När du arbetar med företagets marknadsföring är det viktigt att följa lagarna för att inte göra några snedsteg.
Vårda dina kunder med rätt verktyg
Marketing Automation kan användas på många olika sätt. Det som är viktigt att ta fasta på är att du kan skapa långvariga kundrelationer. Det är nämligen kunderna som gör ditt företag lönsamt. Kunder är också den allra bästa marknadsföringskanalen. En nöjd kund sprider ordet om ditt företag vilket inte sällan leder till att du lyckas få nya kunder. Därför är det viktigt att lägga extra krut på att vårda kunderna du har genom personanpassad marknadsföring. Ge dina kunder en personlig kundupplevelse med Marketing Automation utan att ens behöva anstränga dig. Du behöver exempelvis inte lägga lika mycket tid på dina sociala medier och innehållet där.